Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Zdjęcie

Świecie nie chce wymiany pieców

1 odpowiedź w tym temacie

#1 piotrula789

piotrula789

Nowy

• Użytkownicy
  • Pip
  • 6 postów

Napisano 27 listopad 2019 - 15:24:11

Przynajmniej mojego pieca jak wskazuje posiadana korespondencja, a było to tak:
Kupiłem piec na pellet 10kW, nie żaden tam gotowy zespół grzewczy, tylko w częściach wymagających osobnego montażu z czym wiązała się całkowita przebudowa instalacji kotłowni węglowej.  Z zawodu jestem energetykiem i wiele lat pracowałem przy automatyce przemysłowej, więc dla mnie to prosta robota, a przepisy branżowe nie wymagają uprawnień do wymiany własnego pieca na paliwo stałe o niewielkiej mocy. Przebudowę robiłem sam w miarę wolnego czasu i posiadanych środków co trwało około roku. Po wykonaniu przebudowy złożyłem wniosek o dotację i ...zaczęło się...
Pominę tu uwagi typu niewłaściwy wypis z Księgi Wieczystej, bo to szczegół. Ciekawe tylko, że dla dotacji do wymiany eternitu wypis z przeglądarki Ksiąg Wieczystych Ministerstwa Sprawiedliwości jest wystarczający, a dla dotacji do wymiany pieca na podstawie tej samej Uchwały Rady Miejskiej musi być płatny wypis Sądowy. Jeden urząd w Świeciu, jeden Burmistrz, a jakby dwa osobne urzędnicze światy...
Co najważniejsze, zażądano dołączenia do wniosku o dopłatę, badania ciśnieniowego mojego kotła (tak, mam to na piśmie), jako podstawę prawną podając wyrwane z kontekstu zdania z uchwały Rady Miejskiej dotyczące audytu energetycznego i dokumentacji budowlanej. Zagadką pozostaje, co z tym wszystkim wspólnego ma mój piec?
To nie wszystko. Urzędnicy twierdzą, że badanie ciśnieniowe potrzebne jest do oceny, czy instalacja została wykonana poprawnie i czy nie został przekroczony sześciomiesięczny termin na złożenie wniosku po wykonaniu przebudowy. Przyznaję, że "kopara" mi opadła na taką bzdurę.
Z prostego powodu.