Skocz do zawartości

Zaloguj przez Facebook Rejestracja

Najnowsze tematy

Wyświetl nową zawartość »

Likwidacja linii kolejowej z Kowalewa do Brodnicy przez G-D. Czemu nikt z władz nie zabiega o reaktywację ?

pkp golub-dobrzyn likwidacja

52 odpowiedzi w tym temacie

#21 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 17 luty 2017 - 11:50:38

Jak to po co tłusta pensja,  kilometrówki i darmowe ciasto na darmowych kawkach.

Znasz to ze swoich tłustych lat? To możesz powspominać, bo już ci się nie powtórzą. Zjełczały Bigosie.



#22 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 17 luty 2017 - 14:02:54

Ale komu to potrzebne. Ekonomia sama zabiła linię. To my nie mamy większych problemów jak kolej czy stacja żeby wydawać na sztuczne utrzymanie linii. Komuna do lamusa a jak ktoś ma sentyment niech jedzie do Kowalewa na stację.

ty to w ogóle w temacie nie jestes a glos zabierasz. linia miala byc turystyczna, z torunia do brodnicy mialy jezdzic zabytkowe lokomotywy, ktore wojewodztwo podobno nawet kupilo. w wyremontowanych stacjach mialy byc hotele i kawiarnie. chodzilo o to zeby pobudzic ruch turystyczny, i zrobic atrakcje dla turystow ktorzy przyjezdzaja do torunia zeby poznawali tez inne miasta w wojewodztwie. takiej linii nigdy wczesniej tu nie bylo, wiec nie wiem jakim cudem zabila ci ją ekonomia. powinnismy walczyc zeby chociaz nie zburzono budynku stacji. w wyremontowanym mozna zrobic na prawde ciekawe rzeczy



#23 Marian Kuc

Marian Kuc

    Nowy

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 18 luty 2017 - 19:05:37

Od dawna tajemnicą finansów połączonych miast jest  informacja że około 80% faktycznych dochodów miasta Golubia zasila finanse Dobrzynia. Informacja o tej nieproporcjonalności w dyskusjach była przez Dobrzyniaków szybko uciszana. Obecnie Golub ma tylko trzech radnych w wspólnej radzie miasta. Jak to wpływa na powolną i nieuchronną degradację np. zabytkowej części miasta widać cały czas. Przykładem jest rozbieranie zabytkowych budynków i niszczenie zabytkowej infrastruktury przy chłodnej aprobacie większości mieszkańców sztucznie połączonych przez komunistów , za czasów Stalina miast. Na dokumencie połączenia miast jest chyba do tej pory podpis Bieruta .Można zacząć wymieniać budynki rozebrane od tego czasu. np. przed budową śmiesznego mostu nad Drwęcą ,gdzie rozebrano wszystko co było na dojeździe do niego. Zamiast niszczyć można było most zrobić w kierunku Białkowa i pobudować obwodnicę. Stosunkowo ostatnie przykłady to rozebranie zabytkowej wikariatki przy kościele w Golubiu , zabytkowego zajazdu - karczmy przy cmentarzu oraz najnowsza historia; degradacja zabytkowej z 1902 roku linii kolejowej. Rozebrano nastawnie. Teraz rozbiera się dworzec i samą linie kolejową. Sadziłem ,że nowy burmistrz jest mądrzejszy od poprzedniego .Niestety grubo się pomyliłem.

Koniecznie trzeba zorganizować zebranie mieszkańców Golubia. Najlepsza okazja jest aby odłączyć się od Dobrzynia i zatrzymać degradację naszego miasta. Po rozłączeniu powstały by od razu nowe miejsca pracy np. w nowym urzędzie miasta a nauczyciele dostali by do pensji tzw. dodatek wiejski .Można by było powołać stowarzyszenie ,które zorganizowało by rozłączenie miast i odpowiednią reklamę. Może by się jeszcze udało zatrzymać rozbiórkę linii kolejowej. To teraz od mieszkańców Golubia zależy czy chcą mieć lepiej czy gorzej. 



#24 Marian Kuc

Marian Kuc

    Nowy

  • Użytkownicy
  • Pip
  • 2 postów

Napisano 18 luty 2017 - 19:37:29

Należy odłączyć Golub od Dobrzynia. Mogło by na początek powstać stowarzyszenie  mieszkańców Golubia , którego wybrani przedstawiciele zorganizowali rozłączenie miast i w końcu  unieważnić stalinowski dokument. Podejrzewam ,że Golub dałby sobie bez problemu radę bez Dobrzynia.



#25 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 20 luty 2017 - 05:52:15

Ludzie, zróbcie sobie najpierw spacer tymi torami a dopiero potem piszcie bzdury o reaktywacji. Tory pokradzione, podkłady miejscami pozapadane, duże drzewa rosnące między szynami itp itd. Jak już ktoś pisał, o dobre 10 lat za późno żeby coś z tym zrobić. Koszt doprowadzenia tego szlaku do użytku jest ogromny. I kto miałby za to płacić? PKP to się nie opłaca, miasto nie jest właścicielem więc z jakiej okazji miało by płacić. Z resztą, nie stać nas na coś takiego. Pomyślcie zanim zaczniecie coś wypisywać na forum. Chcieć można wiele ale trzeba mierzyć siły na zamiary.

#26 ~Albert~

~Albert~
  • Goście

Napisano 20 luty 2017 - 13:57:31

Po rozłączeniu powstały by od razu nowe miejsca pracy np. w nowym urzędzie miasta a nauczyciele dostali by do pensji tzw. dodatek wiejski .

 

Szanuję Twoje zdanie i poglądy ale na serio uważasz, że pracę zapewni tylko urząd miasta ? Chciałbyś mieszkać w mieście urzędników ? I właśnie, to będzie miasto czy wieś, skoro nauczyciele mieliby dostawać "dodatek wiejski" ?



#27 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 21 luty 2017 - 17:39:10

Od dawna tajemnicą finansów połączonych miast jest  informacja że około 80% faktycznych dochodów miasta Golubia zasila finanse Dobrzynia. Informacja o tej nieproporcjonalności w dyskusjach była przez Dobrzyniaków szybko uciszana. Obecnie Golub ma tylko trzech radnych w wspólnej radzie miasta. Jak to wpływa na powolną i nieuchronną degradację np. zabytkowej części miasta widać cały czas. Przykładem jest rozbieranie zabytkowych budynków i niszczenie zabytkowej infrastruktury przy chłodnej aprobacie większości mieszkańców sztucznie połączonych przez komunistów , za czasów Stalina miast. Na dokumencie połączenia miast jest chyba do tej pory podpis Bieruta .Można zacząć wymieniać budynki rozebrane od tego czasu. np. przed budową śmiesznego mostu nad Drwęcą ,gdzie rozebrano wszystko co było na dojeździe do niego. Zamiast niszczyć można było most zrobić w kierunku Białkowa i pobudować obwodnicę. Stosunkowo ostatnie przykłady to rozebranie zabytkowej wikariatki przy kościele w Golubiu , zabytkowego zajazdu - karczmy przy cmentarzu oraz najnowsza historia; degradacja zabytkowej z 1902 roku linii kolejowej. Rozebrano nastawnie. Teraz rozbiera się dworzec i samą linie kolejową. Sadziłem ,że nowy burmistrz jest mądrzejszy od poprzedniego .Niestety grubo się pomyliłem.

Koniecznie trzeba zorganizować zebranie mieszkańców Golubia. Najlepsza okazja jest aby odłączyć się od Dobrzynia i zatrzymać degradację naszego miasta. Po rozłączeniu powstały by od razu nowe miejsca pracy np. w nowym urzędzie miasta a nauczyciele dostali by do pensji tzw. dodatek wiejski .Można by było powołać stowarzyszenie ,które zorganizowało by rozłączenie miast i odpowiednią reklamę. Może by się jeszcze udało zatrzymać rozbiórkę linii kolejowej. To teraz od mieszkańców Golubia zależy czy chcą mieć lepiej czy gorzej. 

A ty sie urodziłeś pod zaborami czy co ? Mało kto już rozdziela dzisiaj miasto na Golub i Dobrzyń. Młodzi ludzie w ogóle nie w mentalności nie mają tego podziału. To jest zwyczajnie jedno miasto, a skąd pomysł, że 80% pieniędzy idzie na Dobrzyń to nie mam pojęcia. Pokaż mi co z unijnych środków zbudowano w ostatnich 20 latach w Dobrzyniu i porównaj to sobie z tym co zbudowano w Golubiu. Człowieku, przestań żyć takimi podziałami na Golub i Dobrzyń, bo niedługo zażądasz oddzielenia Golubia od Polski. Gadanie o rozdzielaniu miasta w 2017 r nawet nie jest śmieszne, jest żenujące. Najlepiej to przywróćmy granice na Drwęcy... będziesz mógł tam siedzieć w budce wartowniczej i pilnować czy przypadkiem jakiś Dobrzynianin nie przechodzi na bosaka przez granicę żeby w butach wrócić. Obudź się człowieku. Ja proponuję oddzielenie ul. Żeromskiego od Dobrzynia, bo ma najwięcej mieszkańców, i z ich podatków utrzymuje się Plac Tysiąclecia i Kilińskiego. Nazwa Żeromsk brzmi dobrze. Ludzie zejdźcie na Ziemię.



#28 ~8100 parking~

~8100 parking~
  • Goście

Napisano 09 kwiecień 2017 - 16:55:38

Witam ja dzisiejszym dniu taki spacer sobie zrobiłem i uważam ż przy niedużym nakładzie finansowy można te tory z goluba do kowalewa uratować tor jest  w całości nie ma żadnych braków trzeba usunąć tylko trochę krzaków i w podkłady drewniane są w niektórych miejscach do wymiany same szyny są w bardzo dobrym stanie trzeba urząd marszałkowski zapytać jak tam z trasą turystyczną.

 



#29 ~gość~

~gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 04:27:32

A na jakiej podstawie oceniles jakość szyn i podkładów? Całą trasę z Kowalewa do Brodnicy przeszedłeś? Bo trochę smieszny jestes ze swoją "ekspertyzą"

#30 ~Albert~

~Albert~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 07:04:21

Minie kilka, może kilkanaście lat i będziemy płakać za tą linią kolejową... A najbardziej będą płakać samorządowcy gdy ogarną, że nic nie zrobili. Będzie podobnie jak z linią kolejową przez Skarszewy na Pomorzu (polecam poczytać o tym przypadku). 



#31 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 07:33:26

Minie kilka, może kilkanaście lat i będziemy płakać za tą linią kolejową... A najbardziej będą płakać samorządowcy gdy ogarną, że nic nie zrobili. Będzie podobnie jak z linią kolejową przez Skarszewy na Pomorzu (polecam poczytać o tym przypadku). 

Widzicie problem jest w tym że nasi samorządowcy jeżdzą służbowymi autami za państwowe pieniądze i żaden z nich nie próbował ratować tej trasy tylko są zainteresowani ściężkami rowerowymi .Trzeba im ograniczyć przywileje to może zejdą na ziemie .



#32 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 07:44:00

A na jakiej podstawie oceniles jakość szyn i podkładów? Całą trasę z Kowalewa do Brodnicy przeszedłeś? Bo trochę smieszny jestes ze swoją "ekspertyzą"

Stan szyn ocenia się po stanie główki szyny ,z użyta szyna jest płaska z góry a te mają jeszcze bardzo ładny profil .Ja zrobiłem sobie spacer z Golubia do Kowalewa i na tym odcinku wygląda to dobrze .Na tym szlaku są zastosowane szyny bezstykowe to znaczy że są spawane a skręcane są tylko w stacjach tam gdzie są podkłady drewniane.



#33 ~Albert~

~Albert~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 09:02:18

Za likwidację naszej linii kolejowej mam największy żal do samorządu województwa. Najpierw za rozbudzenie nadziei, potem za położenie tego tematu bez żadnej próby działania. Czy wiecie, że zakupiono tabor wraz zabytkowymi lokomotywami, który miał jechać przez linię nr 209 do naszego miasta ? Jeśli ktoś nie wierzy, to może podjechać na stację kolejową Toruń-Kluczyki i podziwiać ten skład za grube miliony. Niestety kasa wydana, a tabor stoi i rdzewieje... Pomyślcie, że władze województwa jednocześnie udzielają co roku grubych dotacji dla Portu Lotniczego w Bydgoszczy, który (delikatnie mówiąc) jest mocno nierentowny. Samoloty stamtąd latają praktycznie tylko do Anglii. Czy na tej podstawie można wywnioskować, że dla władz województwa z marszałkiem na czele ważniejsze niż transport publiczny, który mógłby ułatwić życie mieszkańcom regionu jest lotnisko, poprzez które ci mieszkańcy mogą łatwiej emigrować do Wielkiej Brytanii ? Nie wiem co o tym myśleć, może Wy też spróbujecie to rozważyć...

 

... i oczywiście pamiętać o tym przy nadchodzących wyborach, bo zdaje się, że w samorządzie województwa czas najwyższy na zmiany.  



#34 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 11:02:14

Za likwidację naszej linii kolejowej mam największy żal do samorządu województwa. Najpierw za rozbudzenie nadziei, potem za położenie tego tematu bez żadnej próby działania. Czy wiecie, że zakupiono tabor wraz zabytkowymi lokomotywami, który miał jechać przez linię nr 209 do naszego miasta ? Jeśli ktoś nie wierzy, to może podjechać na stację kolejową Toruń-Kluczyki i podziwiać ten skład za grube miliony. Niestety kasa wydana, a tabor stoi i rdzewieje... Pomyślcie, że władze województwa jednocześnie udzielają co roku grubych dotacji dla Portu Lotniczego w Bydgoszczy, który (delikatnie mówiąc) jest mocno nierentowny. Samoloty stamtąd latają praktycznie tylko do Anglii. Czy na tej podstawie można wywnioskować, że dla władz województwa z marszałkiem na czele ważniejsze niż transport publiczny, który mógłby ułatwić życie mieszkańcom regionu jest lotnisko, poprzez które ci mieszkańcy mogą łatwiej emigrować do Wielkiej Brytanii ? Nie wiem co o tym myśleć, może Wy też spróbujecie to rozważyć...

 

... i oczywiście pamiętać o tym przy nadchodzących wyborach, bo zdaje się, że w samorządzie województwa czas najwyższy na zmiany.  

Samorząd województwa myśli tylko o dużych miastach a co tam dla nich jakiś Golub.Mie tylko dziwi bezradność naszych radnych tym musimy podziękować za bezradność i brak inicjatywy.



#35 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 11:25:06

Samorząd województwa myśli tylko o dużych miastach a co tam dla nich jakiś Golub.Mie tylko dziwi bezradność naszych radnych tym musimy podziękować za bezradność i brak inicjatywy.

Radnych? A kto jest odpowiedzialny za miasto, nie burmistrz przede wszystkim? No chyba ze słusznie załozyłes ,ze u nas z prawdziwego zdarzenia kogos takiego nie ma, to zgoda.



#36 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 11:56:09

Radnych? A kto jest odpowiedzialny za miasto, nie burmistrz przede wszystkim? No chyba ze słusznie załozyłes ,ze u nas z prawdziwego zdarzenia kogos takiego nie ma, to zgoda.

Jak oglądam sesję i widzę tych krzykaczy, to się nie dziwię, że burmistrz ma związane ręce. Trudno nawet wyobrazić sobie współpracę z co niektórymi. Obecny burmistrz ma przechlapane nie tylko z zadłużeniem ale i z warcholstwem pewnych osób.



#37 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 15:21:56

Jak oglądam sesję i widzę tych krzykaczy, to się nie dziwię, że burmistrz ma związane ręce. Trudno nawet wyobrazić sobie współpracę z co niektórymi. Obecny burmistrz ma przechlapane nie tylko z zadłużeniem ale i z warcholstwem pewnych osób.

Tak to rzeczywiście wygląda. Burmistrz został wybrany w demokratycznych wyborach a wiele jego dobrych inicjatyw jest blokowana. Są osoby które, jak się wydaje, oprócz narzekania i krytykowania nic innego dla miasta robić nie chcą. Cała robota, to raz na miesiąc przygotować kilka złośliwych pytań i liczyć, że wyborcy ponownie zagłosują, bo się robotę wykonało. 



#38 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 15:26:15

On powinien juz się powoli pakować.Będzie miał niezła konkurencję. I wcale tu nie myslę o romanie. Wystarczy juz tej stagnacji i nic nie robienia.

Krzycha i Piotra? Piotr jest spoko ale i tak jest dogadany z piątkiem! Ale Krzychu? :) Lepiej przestań krzysiu już teraz, obciach czeka.



#39 ~begins oude~

~begins oude~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 15:26:30

Tak to rzeczywiście wygląda. Burmistrz został wybrany w demokratycznych wyborach a wiele jego dobrych inicjatyw jest blokowana. Są osoby które, jak się wydaje, oprócz narzekania i krytykowania nic innego dla miasta robić nie chcą. Cała robota, to raz na miesiąc przygotować kilka złośliwych pytań i liczyć, że wyborcy ponownie zagłosują, bo się robotę wykonało. 

 

Przy podwyżkach za wodę jakoś tych rąk związanych nie miał, podjął taką, a nie inną decyzję wbrew radnych. Więc jak to ? Może czy nie może ? 



#40 ~Gość~

~Gość~
  • Goście

Napisano 10 kwiecień 2017 - 15:40:23

On powinien juz się powoli pakować.Będzie miał niezła konkurencję. I wcale tu nie myslę o romanie. Wystarczy juz tej stagnacji i nic nie robienia.

Szybko ci idzie to pakowanie i wygrywanie. Może lepiej już niech nikt nie startuje tylko ty. Decydują ludzie a nie twoja opinia na forum. Tobie zostało pisanie i nie myśl że przez to kreujesz opinię większości bo się możesz mocno zdziwić.



Dodaj odpowiedź



  



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: pkp, golub-dobrzyn, likwidacja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych